MENU
»
S
I
D
E
B
A
R
«

Interview met de auteur van Ave Roma
17 apr 2016 door Ralda

AttilaAttila, stel jezelf even voor aan onze lezers.

Mijn naam is Attila Szőgyi en ik ben IT-ingenieur.

Een 5-tal jaar geleden ben ik begonnen met het spelen van bordspellen.  In eerste instantie alleen met mijn familie, later ook in spellenclubs.

Sindsdien maak ik ook deel uit van een vereniging en werk ik mee aan een gratis online tijdschrift over bordspellen, genaamd JEM magazin (jemmagazin.hu). Ik werk inmiddels ook bij de uitgever A-games, waar ik o.a. spellen ontwikkel en publiceer. Dit is het derde spel van onze uitgever. Bordspellen waren in eerste instantie een hobby maar zijn inmiddels een groot deel van mijn leven geworden.

Speel je zelf vaak spellen?

Ja. Door de jaren heen had ik de kans om een paar honderd verschillende bordspellen te spelen. Meestal euro games. Als ik meer tijd zou hebben, dan zou ik nog meer willen spelen.

Hoe ben je op het idee gekomen om dit spel te maken?

Ik hou van het thema en ik wou er graag een spel over maken.  Ik wilde uiteraard een euro maken, maar het is een beetje abstracter geworden, het thema had een grote invloed op het ontwikkelingsproces.

Is dit uw eerste Kickstarter campagne?

Ja, het is onze eerste project op Kickstarter. Het voelt een beetje vreemd aan want het is heel anders dan de reguliere manier. Mensen stellen veel vragen en delen graag hun idee hierover. Maar ook de campagne zelf is een erg complex proces. We moesten veel nieuwe dingen leren, maar ik ben blij dat we al vele backers hebben die hun goede ideeën met ons willen delen.  Zonder hen zou deze campagne niet mogelijk zijn.

Jullie zijn al sinds 2012 bezig met de ontwikkeling van Ave Roma.
Wat was er het eerste: het thema of het mechanisme?

Het thema. Ik vertrek liefst vanuit een thema omdat dit grenzen aangeeft tijdens het ontwikkelingsproces.

Waarom zouden we dit spel moeten backen?

Het meest innovatieve is de manier waarop de arbeiders ingezet worden: je hoeft geen eigenaar te zijn van de genummerde werknemers. Ze zijn allemaal grijs en alle spelers beginnen met eenzelfde set. Tijdens het spel zal dit echter veranderen, want tijdens de tweede fase zal je werknemers uit de locaties moeten terugnemen. Het is een goed mechanisme en de acties zijn sterk met elkaar verbonden.

Waarom een basis en een premium-versie?

In de premium versie vind je een aantal exclusieve elementen voor deze Kickstarter campagne, bovendien hebben we ook uitbreidingsmodules die het spel complexer en nog leuker maken!

bc96dc2b2cd8853a0d02643e64bb1078_original bc96dc2b2cd8853a0d02643e64bb1078_original

Bezoek zeker en vast de Kickstarter-pagina van Ave Roma!


Reageren is niet mogelijk

© @ E&E Spellenmolen